עשרת הדברות (או לפחות שבע) לרוכב ההרים / אורי אליאל

עשרת הדברות (או לפחות שבע) לרוכב ההרים / אורי אליאל

1. הרגל את אשתך להיות לבד עם הילדים בימי שבת בבוקר:
– עשה את עצמך מקשיב לה בעניין ו"מבין אותה" לפני הרכיבה ולאחריה.
– פרגן לה, והיה איש משפחה למופת. לאחר החזרה מהרכיבה – תתרכז בילדים ולא בעיתוני הסופ"ש. אם העניין הולך לך קשה, צא לרכיבה מוקדם מאוד בחסות החשכה, וחזור מוקדם הביתה – לא יאוחר מ- 10 בבוקר.

2. האם אתה מבוגר מדי בשביל לרכוב ? אין מושג כזה. השטח מלא ברוכבים מצויינים באזור גיל השבעים. הם בכושר מעולה, בעיקר כי במקום לנצל את זמנם הפנוי לביקורים בקופת החולים, הם בוחרים להתייצב בשטח עם האופניים. לעולם לא מאוחר מדי, וברכיבת השטח, גיל מתקדם זה יתרון ולא חסרון. רכוב עד המוות – לא רגע אחד לפני.

3. התייצב מדוגם לרכיבה – אם אתה נוהג לטלטל על גופך גורמטים ויתר שרשרים, השאר אותם בבית. רוכבי השטח, הם אנשי ארץ ישראל היפה והזהב אצלם רק בלב ובתוך השיניים. הם גם משלמים אלפי שקלים בשביל להוריד רבע גרם ממשקל אופניים. אז לא חבל להרוס את התדמית עם שרשרת שלא מולבשת על הקראנק ?

4. מה לגבי הבליטה מתחת לחזה ? ובכן אם תחובה לך מקדימה כרס בירה ענקית, אינך מתאים לרכיבת כביש ובוודאי שלא ל- "איש הברזל". עם זאת תוכל להשתלב יפה בתחום רכיבת השטח. שילובים של רגלי קרנף שריריות עם בטן גאה (אך ללא גורמטים כאמור), אינם נדירים כלל וככל בשבילי האופניים. לנוחותך, שלדות האופניים של היום מסוגלות לשאת מתאבקי סומו. לגבי מכנסי הרכיבה – הללו מצוידים בגומי משמעותי המייתרים חגורות אבזם או שלייקס. בקיצור, נסה לאכול במידה, אך אינך חייב לוותר על ציפוי מותניים בשביל רכיבת שטח.

5. אכול ו CHATEAU – אם אתה רוכב כמה שעות בשביל הכיף, ואתה נטול פוזה לחלוטין, תחום ההזנה די פשוט – כריך מלחם לבן עם דבש/ריבה/סילאן אותו תבלוס תוך כדי הנסיעה ליעד, תמר מג'הול תוך כדי (יחידה לכל שלושת רבעי שעה), ולקינוח לחם מקמח מלא מרוח בגבינה/טונה/ביצה). באשר לשתיה, שלושה ליטרים של מים לרוב יספיקו. לרכיבה של יותר מ- 3 שעות חשוב להוסיף גם מלח (שים רבע כפית מלח שולחן פשוט בכל ליטר מים). אם אתה פלצן מצוי, אזי אתה חייב להיות יותר ססגוני – ג'ל אנרגיה, משקה איזוטוני וכדורי מלח (הכוללים כמובן את כל האלקטרוליטים הנדרשים לשרירים שלך. עאלק…). אם אתה מעוניין להשתלב בשיחה עם רוכבי "EPIC" אתה נדרש לעוד קפיצת מדרגה. כאן כבר מדובר על מי גבינה, כדורי חלבון, כדורי קפה ושאר פלצוצים ריחניים עם שלושה כוכבי מישלן.

6. עשה שימוש בערכת קפה – היא זאת המבדלת אותך כיצור חברותי המשתייך למשפחת רוכבי השטח, מרוכבי הכביש הסוציומטיים שרק באים "לתת בראש". כשאתה מסיים את הרכיבה, הקפד לפרגן לעצמך רבע/חצי שעה עם החבר'ה. אם אתה מרגיש קוצים, תזכור ששום דבר מסעיר לא ממתין לך בבית חוץ מצעקות של הילדים. תתרווח לך על הספסל של קק"ל, קח לעצמך "קפה עם עוגית" בניחותא. זה הקפה הכי כייפי שיהיה לך בשבוע הקרוב. זה גם האוויר שאתה צריך לפני שאתה חוזר אל התופת.

7. תכנן מראש את הרכיבה – התחבר לאתר Mesangelim ובחר לך סינגל מעניין. שבילים לבנים זה משעמם ובנאלי מדי וממש לא בשבילך. וחוצמיזה כבר קנית מגיני ברכיים אז תשתמש בהם.

יוני 15, 2016